Vilkår for frys av medlemskap

Vilkår for frys av medlemskap
Vilkår for frys av medlemskap

Definisjon
“Frys” er en pause i medlemskapet i en begrenset periode. I perioden medlemskapet ditt er frosset kan du ikke benytte medlemskapet, og tilgangen til senteret er sperret.

Generelle vilkår for frys av medlemskap
• Alle medlemskap med løpende betaling har mulighet for frys
• Frys av medlemskap skal gjøres i NT-appen eller på «min side»
• Frys kan ikke gjøres med tilbakevirkende kraft, tidligste startdato for frys-perioden er den dagen du registrerer frys
• Frys kan gjøres for en måned ad gangen og fra dato til dato
• Forlengelse av frys må gjøres innen utløpet av frysperioden
• Ved utløpet av frysperioden aktiveres medlemskapet automatisk
• Eventuelle dager av frysperioden som er debitert/fakturert før frys ble registrert vil bli fratrukket første debitering/fakturering etter frysperiodens utløp
• Medlemskap under bindingtid/kampanje og tilsvarende kan ikke fryses
• Frys kan ikke benyttes i oppsigelsesperioden
• Om man ønsker å angre frysperioden etter at perioden er startet, kan man dette, men frysgebyret vil ikke tilbakebetales
Vilkår for frys:
• Medlemskapet NT kan fryses inntil tre måneder årlig
• En frysperiode er én mnd. Ønsker man å fryse to eller tre sammenhengende måneder må det legges inn to/ tre frysperioder etter hverandre
• Det påløper et gebyr på kr. 10,- per frysperiode
• Frys skal registreres i NT-appen eller på min side

Unntak ved alvorlig sykdom eller skade, samt graviditet
Ved alvorlig sykdom eller skade kan det søkes om frys fra minimum 1 måned, maksimum 12 måneder. Søknad skal gjøres i NT-appen. Dokumentasjonen må ikke inneholde sensitive helseopplysninger. Dokumentasjonen må ettersendes ved forespørsel.